8 Oca 2016

Yolculuk Başlıyor

Host, Steward'ta deniyor sanırım, kalemini isteyerek başlıyorum yazmaya.

Sabah erken saat 6 gibi Rıfat YAVUZLAR ve İnanç DUMAN hocamla AŞTİ'deyiz ve kahvaltımızı süper yaptık. Havaş ile Esenboğa Havalimanı'na 8 tl karşılığında ulaştık. Bilmeyenler için her çeyek geçe ve çeyrek kala Havaş servisleri sefere başlıyor. Esenboğa'dan İstanbul aktarma ile Medine yolcusuyuz.

Esenboğa'da THY bankolarında kilogram hesabı ve banko görevlisi seçerek uçağımıza el bagajlarımız haddini aşmış şekilde bindik. Ankra-İstanbul arası 20 dakika sürdü sürmedi. Fakat İstanbul'a inmek hava trafiği sebebiyl bir 20 dakikamızı daha aldı. İstanbul üçüncü havalimanına acil kavuşmalı ortak kararı ile iniş gerçekleşti.

İstanbul aktarmada pasaportlarımıza çıkış pulu yapıştırdık ve dış hatlara doğru yöneldik. Uzun, çok uzun -2km vardır- bir yürüyüşün sonunda artık dış hatların en dışında :) 304 nolu kapıya vardık.

12:15 tk 108 sayılı uçağımız yine yoğunluk sebebiyle 45 dakika rötar ile havalandı. Fakat uçakta yer bulmamız sorunlu oldu. Nasıl? Dediğinizi duyar gibiyim. Cezayirli umreciler bilet numarası gözetmeksizin diledikleri yere oturdular, kaldırabilene aşkolsun. Her işte bir hayır vardır. Bu sayede orta sırada olmama rağmen oradan oraya savrulurken kendimi acil çıkış kapısının önündeki pencere kenarı koltukta buldum :) manzara şahane..

05.01.2016, saat 15:32, hız 952 km, sıcaklık aslında soğukluk demeli -62 derece, 11803 m yükseklikte ve Kahire üzerindeyiz.

Nil nehrine paralel uçuyoruz. Nil nehri ve etrafı o kadar yeşil ki, tarlalar dizilmiş sağlı sollu. Oğuz MARAŞ hocamla atışıyoruz. Nedeni aslında benim sağda onun solda olması. Az önce piramitlerin üstünden geçtik, kendisine uzun uzun bakmam ve seslenmem yeterli olmadı, beni göremedi. Az sonra aramızda geçen komik diyalog;
"Piramitleri gördün mü?", "yok", "ben gördüm", " neden demedin", "bakmadın ki" :( öğüt vermeyide ihma etmedim "giderken sağa, dönerken sola otur" :)
Kızıldeniz'e doğru uçuyoruz. Artık ufuk çöl. Güneş uçağın penceresinden bile yakıyor. Çölde nehir kollarını andıran dallanmış kıvrımlar dikkatimi çekiyor. Su hayatın kendisi. Kızıldeniz'i seviyorum, sessiz sakin, 2013 yılı Şubat ayında aynı noktadan farklı heyecanlarla geçmiştim. Üç yıl geçmiş, zaman Kızıldeniz'in suyu gibi dalgasız ve sessiz.

Bu arada Oğuz Hocamın ve benim diplomalarımız Kültür Ateşeliği'nden alınamadı. Sorun üniversitelerin bizim diplomalarımızı onaylamamış olası. Yoğun bir telefon ve yüz yüze görüşme trafiği sonrası çözüm bulundu. Sonradan öğrendiğimize göre 60 civarında öğretmen sahte diplomalarla çalışmakta, sebep bu olsa gerek. İnşallah Cumartesi günü yola çıkacak Cidde grubuna yetiştirilir. Aile vizesi alınırken bir ihtimal -burada herşey ilden ile, binadan binaya ve bankodan bankoya değişebiliyor- gerekli olabilir.

Namazımızın öğle ve ikindi vakitleri uçak yolculuğumuza denk geldi. Oturarak ve seferi eda ettik.

Düşündükçe insan Yaratan'ın kuluna ikramını şaşıyor doğrusu, Kur'an'da geçtiği gibi eğer Allah'ın hazineleri yanımızda olsa başkasına değil kendimize bile bu denli iyi davranmaz, davranmayı hayal edemezdik. Çoğu yararımıza olan iş olduktan sonra seviniriz halbuki onun olmasını dahi dilememişizdir. "Rabbim ben çok seviyor." İnşallah o çok aldatıcı şeytan beni Rabbim ile kandırmıyor.

Hava ısınıyor -59 derece :) Yanımda kimse olmaması bir şans yoksa konuşur bunları yazamazdım. 37 dk kaldı. Kaptan konuşuyor "Medine'de :) hava açık ve 24 derece. 5 dk içinde alçalıyoruz, lütfen kemerlerinizi takın ve koltuklarınızı dik konuma getirin.". Ben sevinçten uçuyorum, inemem :)

Pencereden bakıyorum, geçen sefer gördüğüm yanardağ kraterlerini arıyor gözlerim. Sizde dikkatli bakarsanız rahatlıkla üçünü beşini ayırt edersiniz.

Notlarım burada bitiyor. Sonra ne mi oldu. Uçaktan indik, Vizelerimiz kontrol edildi, parmak izlerimiz ve kontrol noktasında çekilen fotoğrafımız elektronik ortama kaydedildi. Bu arada pasaportta vizelerin karşısındaki boş sayfaya 10 haneli bir numara yazıldı. Bu numaranın bütün resmi işlerimizde kullanacağımız bir nevi vatandaşlık numarası olduğu söylendi. Bizi başta okul müdürümüz Mustafa ÇALIŞIR, öğretmen ve öğretmen eşi arkadaşlar karşıladı.

Günü Peygamber Efendimizi s.a.s. ziyaret ettikten sonra okulumuzun ayarladığı otelde tamamladık.